Przedsiębiorstwa, które osiągnęły sukces na rynku mogą się pochwalić nie tylko wysokim zyskiem i uznaniem wśród odbiorców, ale także rozpoznawalnością marki i wysoką liczbą klientów. Firma produkująca świetnej jakości innowacyjne produkty nie może mówić o sukcesie, dopóki nie znajdzie na nie kupca i to jest dla wszystkich oczywiste. Jedną z kluczowych kwestii w drodze do sukcesu jest określenie metod dystrybucji towarów lub usług.
businessman
Formy reklamy i zbytu są dzisiaj o wiele bardziej zróżnicowane, dzięki stale zwiększającemu się w tym procesie udziału Internetu. Przykładowo producenci kosmetyków nie ograniczają się wyłącznie do dystrybuowania swoich produktów za pośrednictwem hurtowni lub sieci sklepów wielkopowierzchniowych i drogerii. Coraz częściej wykorzystują alternatywne formy sprzedaży np. direct sale lub sklep internetowy. Również dzisiejsze formy reklamy wymagają coraz to nowych pomysłów i rozwiązań. Obok tradycyjnych reklam w masowych mediach lub reklamowania bezpośredniego niezbędne jest wykorzystywanie Internetu do rozpowszechniania wiedzy na temat danego produktu.
Coraz popularniejsze stają się więc blogi firmowe, na których poprzez artykuły tematyczne, konkursy i aktualne wiadomości na temat nowości, przedsiębiorstwo może efektywniej i taniej zaistnieć w świadomości klientów, a także komunikować się z nimi skracając dystans i przywiązując przez to klienta do marki. Podobną funkcję spełniają media społecznościowe oraz blogi zwykłych użytkowników, którzy korzystają np. z programów partnerskich.
Doskonałą formą promocji są także katalogi firm w Internecie oraz artykuły sponsorowane umieszczane na portalach ogólnych lub branżowych. Często wykorzystywany do promowania produktów i usług jest mailing oraz usługi telesprzedawców z dużych ośrodków call center. W celu nawiązania kontaktów biznesowych niezwykle popularny stał się w ostatnich latach tak zwany marketing szeptany, którego idea opiera się na rekomendacjach i poleceniach, a także budowaniu sieci kontaktów (http://www.bnipolska.pl/sieci-kontaktow-biznesowych/).Przekazywanie informacji o produkcie i zachwalanie jego właściwości przez znajomą osobę lub firmę jest o wiele skuteczniejsze od bezosobowych i operujących sloganami reklam masowych.
Tego rodzaju działania doskonale uzupełniają tak zwani testerzy, którzy otrzymują produkt danej firmy bezpłatnie, zaś potem mają za zadanie sformułować na jego temat opinię i umieścić ja na przykład w Internecie. Opinie wydawane przez ekspertów są najbardziej skuteczne, gdyż wzbudzają wśród ludzi największe zaufanie. Próbki produktów rozdawane bezpośrednio potencjalnym klientom to także forma nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcą, która często przynosi bardzo duże efekty.
Formą takiej promocji jest product seeding, gdzie wybrana grupa ludzi otrzymuje normalne produkty do przetestowania wraz z pakietem próbek przeznaczonych dla znajomych. W rozważaniu nad formami zbytu i reklamy zawsze trzeba brać jednak pod uwagę Internet, gdyż jest to obecnie jedyne miejsce, gdzie w różnej formie można dotrzeć praktycznie do każdej grupy klientów.
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 9.0/10 (1 głosy)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)